Call us

Nieuws

Wat met de retourkosten bij een webshop?

Wanneer men iets koopt via een webshop heeft de consument 14 dagen bedenktijd. Hij kan de aankoop binnen deze termijn annuleren en de goederen retourneren. Maar wat met de kosten voor de retournering?

Er is geen wet die bepaalt wie deze kosten moet dragen. Wanneer u beslist deze kosten te laten dragen door de consument moet u hem hier duidelijk van op de hoogte stellen. Als handelaar moet u kunnen bewijzen dat u de consumenten hierover heeft geïnformeerd vooraleer hij tot aankopen overgaat.

U kan dit eventueel door dit op te nemen in uw algemene voorwaarden waarmee de consument akkoord gaat vooraleer hij afrekent. Let er wel op dat dit geen standaard aangevinkte optie mag zijn. De consument moet het vinkje zelf plaatsen om in orde te zijn.

Indien u niet kan bewijzen dat de consument vooraf werd geïnformeerd dat de retourkosten ter zijne lasten zijn zal u als handelaar deze zelf moeten dragen.

Gepost op 31/01/2019
TOP Accountants - Theys Otten & Partners
Kantoor Brecht & Turnhout

Algemene voorwaarden - Privacy - Disclaimer
edit afsluiten